آموزش زیرسازی آرایش صورت، چشم و لب در چند مرحله ساده

مجله آرایشی نازی رخ با جدیدترین مقالات آرایشی و بهداشتی روز دنیا

آموزش زیرسازی آرایش صورت، چشم و لب در چند مرحله ساده


زیرسازی ارایش

یکی از ایده آل های هر خانمی داشتن یک آرایش صاف، یکدست و طبیعی ایده آل است. آرایش صورتی زمانی می تواند، یکدست و طبیعی باشد و تاثیر زیادی روی زیبایی چهره بگذارد، که زیرسازی آرایش برای آن به درستی انجام شده باشد. شک نداشته باشید که هر چقدر هم زیبا آرایش کنید ولی زیرسازی انجام ندهید، آرایش به خوبی روی پوست شما نمی‌نشیند و زیبایی خیره کننده ای نخواهد داشت. بی تردید اکنون این سوال در ذهنتان مطرح می شود که زیرسازی آرایش را چگونه باید انجام داد، تا آرایش زیبایی داشت.

  • در صورتی که می‌خواهید یک آرایش ماندگار و بادوام داشته باشید باید اصول زیرسازی پوست را رعایت کنید.
  • برای انجام زیرسازی مناسب لازم است ابتدا نوع پوست خود را بدانید.
  • به کارهایی که روی پوست قبل از آرایش انجام می‌دهیم و پوست را برای آرایش آماده می‌کنیم زیرسازی آرایش گفته می‌شود.
  • برای اینکه آرایش شما همیشه در همه وقت زیبا به نظر برسد و خیلی زود از بین نرود، از پرایمر استفاده کنید.

 

زیرسازی آرایش چیست؟

در ابتدای مطلب قصد داریم به پاسخ به این سوال بپردازیم که زیرسازی ارایش چیست. معنای زیرسازی آرایش در اسم آن نهفته است. زیرسازی یعنی تمام کارهایی که در زیر آرایش باید انجام داد تا زمینه را برای یک میکاپ فوق العاده آماده کرد. در حقیقت هر کاری که پوست را برای آرایش آماده و مهیا می کند را زیرسازی می گویند. این کار مانند هر کار دیگری اصولی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

آموزش زیرسازی آرایش در چند مرحله ساده

حال که متوجه شدید، زیرسازی ارایش چیست، وقت آن است تا با مراحل آن هم آشنا شوید و با کمک آن یک آرایش زیبا، با دوام و طبیعی داشته باشید. در ادامه مراحل آن را به صورت جز به جز توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

1. شناخت نوع پوست

قبل از شروع زیرسازی آرایش باید نوع پوست خود را بشناسید تا بتوانید صحیح ترین لوازم آرایشی که مناسب پوستتان هستند را انتخاب کنید. در ادامه این بخش و پیش از شروع مراحل، زیرسازی هر نوع پوست را به صورت جداگانه شرح خواهیم داد.

زیرسازی آرایش

زیرسازی آرایش صورت برای پوست معمولی

اگر پوست معمولی دارید، زیرسازی آرایش برایتان راحت تر است. افرادی که پوست معمولی دارند، روی پوستشان فقط منافذ باز کوچکی دارند که باید در زیرسازی آرایش بسته شوند و پوست کاملا نرم و مرطوب گردد. پس باید دقت کنید زیرسازی بافت سبک و نرمی داشته باشد و همه معایب پوست پوشانده شوید.

زیرسازی آرایش پوست خشک

اکثر کسانی که پوست های خشکی دارند، بیشتر مواقع رنگ‌مرده و بی‌حال است. این گونه افراد غالبا با خشکی، سوزش و چین و چروک پوست دست و پنجه نرم می کنند. اگر پوست خشکی دارید، برای زیرسازی پوست و برای این که چین و چروک پوستتان کمتر دیده شود، باید پوستتان مرطوب باشد. بنابراین باید از انواع محصولات مراقبتی بر پایه چربی یا آب استفاده کنند تا پوستشان به‌خوبی آبرسانی شود.

کرم پودرهای مایع و کرم پودرهایی که حالت کرمی دارند برای زیرسازی ارایش  پوست خشک مناسب تر هستند. در صورت داشتن پوست خشک، از پنکیک های فشرده استفاده کنید.

زیرسازی آرایش برای پوست چرب

پوست چرب دقیقا بر عکس پوست خشک است. ترشح بیش از حد چربی چهره افرادی که پوست چربی دارند را همواره خیس یا براق نشان می دهد. زیرسازی آرایش پوست چرب از آن جایی اهمیت دارد که زیرسازی نامناسب آرایش برای پوست چرب به خراب‌شدن آن در مدت کوتاهی منجر می‌شود.

اگر پوست چربی دارید، برای زیرسازی آرایش خود از کرم پودر، پرایمر یا سایر لوازم بر پایه آب یا فاقد چربی استفاده کنید. علاوه بر این برای مسدود کردن منافذ باز از یک زیرساز آرایش مات استفاده کنید. توصیه ما به این گونه افراد این است که به پاکسازی منافذ پوست خود اهمیت بیشتری بدهند. استفاده از انواع ماسک صورت متناسب با پوست چرب به کنترل چربی آن کمک شایانی می‌کند.

زیرسازی آرایش پوست حساس

افرادی که پوست حساسی دارند، باید در زیرسازی آرایش خود دقت بیشتری داشته باشند. دلیل آن هم این است که پوست این گونه افراد به اندک بهانه‌ای قرمز یا ملتهب می‌شود. بنابراین باید برای زیرسازی آرایش خود از بهترین مارک کرم پودر، پرایمر و… استفاده کنند. برندهای خوب و مطرح دنیا همواره محصولات متنوعی را مخصوص این گروه از افراد تولید و به بازار عرضه کرده است.

2. لایه برداری پوست برای زیرسازی آرایش

اولین مرحله از زیرسازی آرایش لایه برداری پوست است. دلیل لایه برداری پوست قبل از شروع آرایش این است که سلول های مرده پوست همواره به صورت پوسته پوسته روی پوست ظاهر می شود. واضح است که کرم روی صورت پوسته پوسته شده به خوبی نمی شیند و به دنبال آن آرایش خوب و زیبایی هم نخواهید داشت.

لایه برداری کمک می کند تا سلول های مرده از سطح پوست حذف شوند. حال که با اهمیت لایه برداری پوست در زیرسازی آرایش آشنا شدید،  باید این را هم بدانید که لایه برداری پوست صورت باید با توجه به نوع پوست انجام شود. در ادامه توضیح خواهیم داد که هر نوع پوستی که داشته باشید، چگونه باید به لایه برداری بپردازید.

2. لایه برداری پوست برای زیرسازی آرایش

لایه برداری پوست چرب

اگر پوست چرب، صخیم و پر از جوش  و آکنه ای دارید، باید از لایه برداهای قوی خانگی یا لایه بردارهای شیمیایی استفاده کنید. لایه برداری پوست چرب می‌تواند 5 بار در هفته انجام شود.

لایه برداری پوست خشک

اگر پوست خشکی دارید، به جای استفاده از لایه بردارهای شیمیایی بهتر است از لایه بردارهای گیاهی استفاده کنید.

لایه برداری پوست معمولی

کسانی که پوست معمولی دارند، از همه خوش شانس ترند. این افراد می توانند، از هر نوع روشی برای لایه برداری پوست خود استفاده کنند.

لایه برداری پوست حساس

افرادی که پوستشان حساس است، باید به کمک یک لیف نرم، گرم و مرطوب لایه برداری شود. اسکراب های سبک و ملایم بهترین لایه بردار پوست های حساس هستند.

3. مرحله سوم زیرسازی آرایش: شستن صورت

نکته بسیار مهمی که درمورد داشتن یک آرایش زیبا و بی نقص وجود دارد این است که به هیچ عنوان نباید آرایش خود را روی آرایش قبلی انجام دهید. اگر آرایش مدت زمان زیادی بر روی پوست صورتتان باقی بماند و آن را پاک نکنید به مرورزمان سبب می شود که منافذ پوست شما بسته شده و پوستتان پیر و چروک شود. بنابراین تمیز کردن و شستن پوست از اولین و مهم ترین مراحل زیرسازی آرایش است.

برای پاک کردن پوست از هر نوع آلودگی و چربی باید از بهترین پاک کننده صورت خود، میسلار واتر و یا دستمال آرایش پاک کن استفاده کنید. به ویژه، اگر محصولات آرایشی‌ برای مدت زیادی روی پوستتان مانده است.

بعد از این که آرایش را از روی پوستتان پاک کردید، باید صورت خود را به کمک شوینده مناسبی به خوبی شستشو دهید. دقت کنید که هیچ گاه نباید صورتتان را با لیف و صابون بشویید زیرا پوستتان خشک خواهد شد. استفاده از آب گرم در این مرحله از زیرسازی آرایش درست است که موجب تمیزی بهتر چربی های صورت می شود اما نباید برای شستشوی صورت از آب خیلی گرم استفاده نمود؛ زیرا پوست شما خشک می شود. آب مناسب دمایی بین گرم و سرد دارد و ولرم است. بعد از این که صورتتان را به طور کامل شستید، آن را با یک حوله نرم به خوبی خشک کنید.

3. مرحله سوم زیرسازی آرایش: شستن صورت

4. استفاده از آبرسان و مرطوب کننده

بعد از این که پوستتان را از هرگونه سلول مرده، چربی و آلودگی پاک کردید، باید به سراغ کرم های آبرسان و مرطوب کننده بروید. دلیل استفاده از این گونه کرم ها در مرحله بعدی از زیرسازی آرایش این است که پوست بعد از شستن کمی احساس خشکی می‌کند. توحه داشته باشید که استفاده از کرم های مرطوب کننده علاوه بر این که باعث آبرسانی و حفظ رطوبت پوست می‌شود، نقش پایه آرایش را نیز بر عهده می‌گیرد تا مواد آرایشی روی پوست ماندگاری بهتری داشته باشند.

باور غلطی که در مورد استفاده از کرم های مرطوب کننده و آبرسان وجود دارد، این است که افرادی که پوست چربی دارند، نیاز به استفاده از این کرم ها ندارند. در صورتی که اصلا این گونه نیست. تنها نکته‌ای که افراد دارای پوست چرب باید در نظر بگیرند، این است که از کرم‌هایی استفاده کنند که فاقد چربی باشند.

فارغ از هر نوع پوستی که دارید در این مرحله از زیرسازی آرایش باید مقدار کمی کرم مرطوب‌کننده را بردارید و به پوست خود بمالید. توجه داشته باشید که لزومی به زیاده‌روی در استفاده از مرطوب‌کننده وجود ندارد و اندازه‌ای که احساس کردید پوست مرطوب‌ شده‌ است کفایت می‌کند. بعد از زدن کرم‌ها باید به آن زمان بدهید تا به خوبی به داخل منافذ پوست نفوذ کنند تا با آبرسانی پوست از داخل و خارج سطح آن را نرم و ابریشمی کنند و بستری مناسب برای آرایش مهیا سازند.

4. استفاده از آبرسان و مرطوب کننده

5. استفاده از پرایمر برای زیرسازی آرایش

برای زیرسازی آرایش پرایمر بهترین و مهم ترین مرحله است. حتما برای شما هم بارها پیش آمده که آرایشتان به خصوص کرم پودرتان دوام چندانی نداشته است. بی شک دلیل آن این بوده که از پرایمر قبل از آرایشتان استفاده نکرده اید. پرایمر به خوبی می تواند، چروک‌های سطحی و  منافذ پوست را پر کرده و سطح پوست صورت را صاف و یکدست کند. به خاطر همین است که استفاده از پرایمر مهم ترین مرحله زیرسازی آرایش پوست است.

اگر پوست خشکی هم دارید، برای زیرسازی آرایش پوست خشک اهمیت پرایمر دوچندان می شود، چرا که پرایمر سطح پوست را به خوبی صاف و نرم می‌کند. در نتیجه مواد آرایشی بدون ماسیدن، روی پوست می‌خوابد. برای استفاده از پرایمر در زیرسازی آرایش خود فقط کافی است، مقداری از آن را روی انگشت قرار دهید و روی صورت پخش کنید. دقت کنید که در استفاده از پرایمر، نباید زیاده‌روی کنید. در مجموع، به اندازه یک نقطه برای چانه و بینی و یکی دو نقطه برای نواحی بزرگتر مثلا گونه و پیشانی کافی است.

درست است که پرایمر را می توانید با انگشت هم به صورت بزنید، اما اگر ظاهری سطح بالا و آرایشی حرفه‌ای می‌خواهید که تا چندین ساعت دوام داشته باشد می‌توانید از برس یا اسفنج برای زدن پرایمر استفاده کنید. علاوه بر پرایمر برای پوست می‌توانید از پرایمرهای مخصوص چشم هم استفاده کنید، به این ترتیب هم زیرسازی آرایش چشم را انجام داده اید و کمک کرده اید تا خط چشم و سایه چشم به خوبی روی پوست بنشیند و  هم باعث شده اید تا پشت پلک شما با سایر قیمت‌های پوست تان همرنگ و یک‌دست شود. به منظور زیرسازی آرایش چشم فقط باید روی هر کدام از پلک‌هایتان مقدار کمی پرایمر بگذارید و با نوک انگشت، آن را پخش کنید.

5. استفاده از پرایمر برای زیرسازی آرایش

6. کرم پودر زدن بعد از زیرسازی آرایش

بعد از این که مراحل بالا را به درستی انجام دادید، نوبت به زدن کرم پودر می رسد. اگر در این مرحله از کرم پودر خوبی استفاده کنید، لکه‌های پوستی را می توانید، بپوشانید و شفافیت ویژه ای به پوستتان ببخشید. کرم پودرهای مایع یا پودری می تواند به شما برای داشتن یک زیرساز آرایش خوب و دنبال آن یک آرایش زیبا و بی نقص کمک کند.

نکته مهمی که در مورد انتخاب بهترین کرم پودر وجود دارد، این است که رنگ کرم حتما باید با رنگ پوستتان همخوانی داشته باشد تا آرایشتان مصنوعی و غیر طبیعی نشود. با این کار رنگ صورت‌تان تفاوت فاحشی با رنگ دیگر قسمت‌های بدن‌تان پیدا نمی‌کند و آرایش‌تان طبیعی‌تر به نظر می‌رسد. به طور کلی بهتر است کرم پودر پایه را یک درجه تیره‌تر از رنگ طبیعی پوست انتخاب کنید.

در این مرحله باید مقدار مناسبی از کرم پودر روی صورت بمالید و درصورتی که پوشش کم می خواهید ، کرم را با انگشت و براي پوشش بیشتر از اسفنج یا پد استفاده کنید و از وسط شروع و به اطراف و در همه جای پوست کرم پودر را محو کنید. از زیاد استفاده کردن از کرم پودر خودداری کنید.

کرم پودر مناسب زیرسازی آرایش

7. استفاده از کانسیلر

اگر می خواهید، در زیرسازی آرایش پاک کن جادویی داشته باشید و به کمک آن تمام عیب و نقص های صورتتان را پاک کنید، استفاده از کانسیلر را فراموش نکنید. کانسیلر در مواقعی استفاده می شود که عیوب پوست زیاد بوده و کرم پودر نتوانسته به خوبی آن را پوشش دهد. در چنین مواقعی کانسیلر می تواند سیاهی زیر چشم، قرمزی پوست و… را به خوبی پوشش دهد و پوستی صاف و بی عیب را برای آرایش مهیا نماید.

برای محو کردن سیاهی دور چشمانتان باید کانسیلر را با ترسیم یک مثلث زیر چشم بزنید و پس از آن باید سعی کنید، آن را به خوبی محو کنید تا میکاپی طبیعی و تمیز داشته باشید. پس از این که کانسیلر به خوبی روی پوستتان محو شد، باید به آن اجازه دهید تا خشک شود. سپس با اسفنج مرطوب ، روی کانسیلر کمی کرم پودر به صورت ضربه ای بزنید.

8. آخرین مرحله زیرسازی آرایش: فیکساتور

پس از اینکه همه مراحل را انجام دادید حالا لازم است برای ثابت ماندن آن از فیکساتور استفاده کنید. برای استفاده از اسپری فیکساتور کافی است آن را در فاصله 20 سانتی متری صورت گرفته و قوطی را در جهت حرکت نوشتن حروف X و T روی صورت حرکت دهید و اسپری کنید. به این صورت آرایش شما دوام بیشتری پیدا خواهد کرد.

آموزش زیرسازی آرایش چشم

همانطور که می دانید، بیشترین آرایش مربوط به چشم است. بنابراین زیرسازی آرایش پوست اطراف چشم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. برای زیرسازی آرایش چشم می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

پاکسازی پوست ناحیه اطراف چشم

اولین مرحله زیرسازی آرایش چشم، پاکسازی و تمیز کردن پوست ناحیه دور چشم است. این کار را می توانید به کمک یک چشم پاک کن یا پد انجام دهید و خیلی راحت تمام آلودگی ها و مواد آرایشی ناحیه اطراف چشم ها را به آرامی پاک کنید.

آموزش زیرسازی آرایش چشم

استفاده از ژل، کرم یا ماسک آبرسان

پس از پاکسازی پوست اطراف چشم برای زیرسازی آن باید به آبرسانی آن منطقه که از حساس ترین نقاط پوست صورت است، پرداخت. این کار نه تنها موجب شادابی پوست در اطراف چشم ها می شود، بلکه به پوشش دهی بهتر محصولات آرایشی در این ناحیه نیز کمک می کند.

استفاده از پرایمر مخصوص زیرسازی آرایش چشم

مهم ترین و اصلی ترین مرحله زیرسازی آرایش چشم استفاده از پرایمر مخصوص چشم است. پرایمرهای مخصوص چشم از ریزش آرایش بر اثر گرما یا تعریق جلوگیری می کنند. به همین دلیل این محصولات بیشتر در مواقعی مورد استفاده قرار می گیرند که افراد قصد شرکت در میهمانی های خاصی را دارند و ماندگاری آرایش چشم ها برایشان بسیار مهم است.

استفاده از کرم پودر و کانسیلر

بعد از استفاده از پرایمر آرایش چشم، استفاده از بهترین مارک کانسیلر دور چشم برای زیرسازی آرایش چشم اهمیت بسیار زیادی دارد. سعی کنید که رنگ کانسیلر تقریبا با رنگ پوست تان هماهنگ باشد؛ زیرا رنگ بسیار روشن نتیجه آرایش شما را اغراق شده می کند و رنگ تیره نیز موجب می شود که حالت چشم های شما خسته و بی حال به نظر برسند. بعد از خشک شدن کرم‌های اطراف چشم با توجه به فرم چشم آرایش چشم محبوب خود را انجام دهید.

استفاده از کرم پودر و کانسیلر

زیرسازی آرایش لب

برای این که آرایش لب ها هم مانند سایر نقاط صورت چشمگیر و زیبا باشد، باید زیرسازی آن به خوبی انجام شود. در اولین قدم از زیرسازی آرایش لب باید لب‌های‌تان را آماده کنید. برای آماده سازی لب‌ها از مسواک مرطوب یا اسکراب‌های لب خانگی (مانند عسل و شکر قهوه‌ای) استفاده کنید تا لایه‌های اضافی لب برداشته شده و لب‌ها نرم‌تر شوند. پس از آن به لب هایتان بالم لب بزنید. بالم لب کمک می کند تا لب‌ها نرم بمانند و خشک یا پوسته پوسته نشوند.

ارایش لب

در مهم ترین مرحله باید به سراغ پرایمر لب بروید. وظیفه پرایمر لب این است که ماندگاری رژلب را روی لب‌های‌تان افزایش دهد.

به این منظور باید مقداری کمی از آن را با نوک انگشت دست بر روی لب‌ها بمالید. پرایمر علاوه بر افزایش ماندگاری رژلب هر گونه خط، چروک و ناهمواری لب ها را هم پوشش می دهد. بعد از چند دقیقه از زدن پرایمر می‌توانید خط لب، رژ یا برق لب را روی آن بزنید.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نویسنده : سیران
تاریخ : یک شنبه 21 خرداد 1402
زمان : 13:41


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.